February 19, 2013

Montessori: Geography

What I love about Montessori - it's how inspiring it is. When my oldest was four (four years ago), I took him to a nearby Montessori club for a free trial lesson. He loved it, but after thinking more we decided it was out of our budget. Nevertheless what I saw there inspired me to do more things with him at home.

Что мне нравится в Монтессори - насколько "оно" вдохновляет! Когда нашему старшему было четыре (как раз четыре года назад), я повела его на бесплатный пробный урок в клуб Монтессори неподалеку. Ему понравилось, но подумав еще, мы решили, что для нас дороговато. Тем не менее, то, что я там увидела, вдохновило на новые занятия дома.


Lately I stumbled at some pictures of the Montessori geography material at Still Parenting. I was ignited at once! I found these blue square plastic plates in a nearby store and grabbed some plasticine too. Saturday night I got to work.

Недавно я наткнулась на фотографии с Монтессори-материалом по географии в блоге Still Parenting. Я сразу загорелась! Нашла эти квадратные синие тарелки в соседнем магазине, а также захватила пластилина. В субботу вечером принялась за работу.


I had some used plasticine and mixed it to form the basic shape of my bay/peninsula pair. 
У меня уже был использованный пластилин, я смешала его, чтобы слепить основную форму для пары залив/полуостров.


Looks wonderful, but not from our planet, right?
Выглядит замечательно, но не с нашей планеты, верно?


 I then covered it with a layer of a nicer earthy colour. Was considering green, but it wasn't contrasting with "water".
Потом я покрыла все это слоем более приятного земляного цвета. Рассматривала зеленый, но он не контрастировал с "водой".




Now, the real fun began the next day.
Настоящее веселье началось на следующий день:




Daddy made these tiny boats for the boys to play and feel the scale. I know in reality the boat should be even smaller, but still it helped the younger ones to imagine what that really is.
Папа сделал им крошечные кораблики - поиграть и почувствовать масштаб. Я знаю, в реальности кораблик должен быть еще меньше, но все равно это помогло младшим представить, что это такое на самом деле.


After they played for a while I brought the globe and asked them to find bays and peninsulas on it. My oldest made a list of those he found. But then grew tired of writing and continued playing.
После того, как они немного поиграли, я принесла глобус и попросила найти заливы и полуострова. Старший начал список найденного, но быстро устал от писанины и продолжил играть.







I didn't expect them to play with this for so long. They seemed to be really enjoying the activity!
Не ожидала, что они так долго будут в это играть. Кажется, им понравилось!

There will be lakes and islands and more!
Еще будут острова и озера и другое!

3 comments:

  1. That's so great that they worked for so long! And they look so engaged in the activity. The blue plates are also perfect for this activity.

    ReplyDelete
  2. Yes, it inspired me to continue with it.))

    ReplyDelete
  3. Thank you for visiting Waldorf Wednesday. Hope to see you back this week!
    http://ourseasonsofjoy.com/waldorf-wednesday-link-up/waldorf-wednesday-25/

    ReplyDelete